WEBSIGN – pozycjonowanie stron internetowych

WEBSIGN - logo
LIS 25 2008

Wybierając firmę, która zajmie się pozycjonowaniem strony, właściciele stron wysyłają zazwyczaj zapytania do co najmniej kilku firm zajmujących się pozycjonowaniem. Często przy wyborze firmy kierują się wyłącznie ceną usługi – wygrywa firma, która albo oferuje najniższe stawki albo taka, która za stawki takie jak pozostałe firmy zaoferuje dodatkowo szereg gratisowych usług. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że nie zawsze cena to dobre kryterium wyboru firmy pozycjonującej, o czym zaczyna przekonywać się coraz więcej właścicieli stron…

Coraz częściej okazuje się, że firmy zajmujące się pozycjonowaniem wykorzystują niewiedzę właścicieli stron, co oczywiście nie powinno mieć miejsca. Owszem – firmy zajmujące się pozycjonowaniem nie muszą zdradzać właścicielowi wszystkich stosowanych przez siebie technik o ile widać pozytywne rezultaty swoich prac, w przeciwnym przypadku powinny od czasu do czasu informować Klienta o podejmowanych działaniach i o aktualnej sytuacji strony.

Dzieje się jednak inaczej. Coraz częściej pojawiają się głosy właścicieli stron internetowych, którzy czują się oszukani przez , a w zasadzie można je raczej nazwać firmami psudo-pozycjonującymi. Firmy te po prostu żerują na właścicielach stron do momentu, gdy właściciel strony w końcu zorientuje się, że coś jest nie tak. Poniżej opis coraz częściej pojawiające się przypadków i problemów podczas współpracy z firmą SEO.

Pierwszy przypadek – właściciel strony płaci co miesiąc określoną kwotę firmie zajmującej się pozycjonowaniem, mimo że nie widać żadnego efektu działań. Co gorsza, właściciel strony zgodnie z umową musi płacić tak przez cały okres trwania umowy np. 12, 18 czy 24 miesiące i nie wie za co płaci, bowiem nie jest określone, czego może się spodziewać, a firma SEO w zasadzie do niczego się nie zobowiązała. Sytuacja taka jest niedopuszczalna – skoro właściciel strony płaci firmie SEO comiesięczny abonament niezależnie rezultatów, powinien otrzymać od firmy pozycjonującej zestawienie jej działań i przewidywane, namacalne w krótkim terminie efekty tych działań. Inaczej do końca umowy właściciel strony będzie tylko zwodzony, że ma wykonywane , a płacić oczywiście będzie musiał.

Drugi przypadek – pojawienie się na stronie właściciela strony, klienta linków do stron konkurencji, ukrytych lub widocznych. Jak się okazuje niektóre firmy pseudo-pozycjonujące z radością stwierdzają, że stronę swojego Klienta – właściciela strony, mogą przeznaczyć na linki do stron innych swoich Klientów. W rezultacie na stronie właściciela strony znajduje się 5,10 lub nawet więcej tego typu linków. O ile właściciel strony wyraża na to zgodę – nie ma problemu. Często jednak umieszczają tego typu “niespodzianki” bez zgody właściciela, wielokrotnie ukrywając tego typu bonusy dla zwykłego gościa witryny. I tutaj pojawia się wtedy furtka w przypadku gdy właściciel strony linków nie zauważy, a z jakichś powodów będzie chciał zrezygnować z usług dotychczasowej – wystarczy, że taka firma poinformuje wyszukiwarkę (np. Google) o ukrytych linkach, a właściciel strony może spodziewać się nieprzyjemnych konsekwencji ze strony wyszukiwarek jak np. filtr lub ban.

Trzeci przypadek – firma zajmująca się pozycjonowaniem uważa, że rezultat został osiągnięty - w raporcie miesięcznym przedstawia, że strona Klienta była w danym miesiącu średnio na pozycji 6, mimo że właściciel strony obserwował cały czas sytuację i z jego obliczeń wynikło, że średnia miesięczna pozycja strony to 22.  I tu pojawia się problem – kto ma rację? Oczywiście często zdarza się, że pozycja strony zmienia się nawet kilkukrotnie w ciągu dnia, ale tego typu sytuacja może rodzić podejrzenie – firma SEO wmawia swojemu Klientowi coś co nie ma miejsca, aby tylko otrzymać swoje wynagrodzenie. Rozwiązaniem problemu jest oczywiście ustalenie tego typu kwestii przed rozpoczęciem współpracy lub też udostępnienie Klientowi panelu z codziennymi rezultatami (jak np. Panel Klienta WEBSIGN) – dzięki temu obie strony wiedzą na czym stoją i mogą na bieżąco reagować na wszystkie sporne kwestie.

Niewątpliwie to tylko kilka z całego szeregu przypadków i problemów jakie pojawiają się podczas współpracy właściciela strony z firmą zajmującą się pozycjonowaniem. Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście określenie szczegółowo zasad współpracy przed rozpoczęciem współpracy. Często jednak tego typu drobiazgi umykają przy wyborze z powodu … stawiania jako głównego kryterium ceny usługi pozycjonowania. A jak widać na podstawie analizy powyższych przypadków powinno się od razu pojawić kilka kolejnych kryterium podczas wyboru firmy pozycjonującej (sposób rozliczeń, określenie satysfakcjonującego efektu, sposób pomiaru rezultatów), które tak naprawdę okazują się często ważniejsze od ceny wykonanej usługi.

W firmie WEBSIGN wszystkie tego typu kwestie staramy się ustalić z naszymi Klientami przed rozpoczęciem współpracy tak, aby było jasne za co Klient płaci i czego może się spodziewać. Dzięki temu jest duża szansa na to, że obie strony są zawsze zadowolone, co jest tak naprawdę największym sukcesem

Tagi: , , ,

Jeden komentarz

Firmy SEO żerują na nieświadomych klientach | Pozycjonowanie i programowanie  dnia 3 grudzień, 2008


[...] można przeczytać inne artykuły o podobnej tematyce jak chociażby Desperacja nowych firm SEO czy Nieuczciwe firmy SEO – firmy pseudo-pozycjonujące . Niestety znając życie będzie coraz częściej słychać o złych praktykach firm SEO (bo [...]

Dodaj komentarz


Użytkowanie Serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje