Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, jak ważne jest pozycjonowanie - nie tylko sama dobra strona pozwoli firmie osiągnąć sukces w Internecie. Zaczynają to w końcu rozumieć również klienci i coraz częściej zaczynają interesować się usługą pozycjonowania, nawet już na wczesnym etapie tworzenia strony, jednak oczywiście sporo musi się jeszcze w tej kwestii zmienić. Oczywiście zainteresowanie usługami SEO starają się wykorzystać również firmy zajmujące się tworzeniem stron, niestety często w bardzo nieudolny sposób.
Najwyraźniej firmy zajmujące się stronami WWW czują, że pozycjonowanie to coś, czym klienci się coraz bardziej interesują i coraz częściej będą o to pytać? Co zatem robią takie firmy? Odpowiedź jest prosta – nie mając pojęcia o pozycjonowaniu dodają na swoją stronę jako jedną z kluczowych usług pozycjonowanie wychodząc chyba z założenia że usługi SEO są po prostu trendy i skoro klienci się interesują takimi usługami, to trzeba koniecznie dodać je do oferty firmy, nawet jeśli nie ma się pojęcia o pozycjonowaniu. Aż strach pomyśleć co takie firmy zrobią ze stronami klientów poza wyciągnięciem od nich pieniędzy za ewentualną usługę.
Ale to jeszcze nie wszystko. Samo dodanie pozycjonowania do oferty można by jeszcze przeboleć – można przecież założyć, że firmy zajmujące się stronami WWW jakiś cień pojęcia o pozycjonowaniu mają lub też jeśli będzie potrzeba takie umiejętności nabędą, a przynajmniej tak im się wydaje (każdy z nas przecież wie, że nauka pozycjonowania to tak naprawdę lata doświadczeń). Ale mistrzostwem świata jest wysyłanie zapytań do firm zajmujących się profesjonalnie pozycjonowaniem o cenę pozycjonowania na frazy pozycjonowanie ewentualnie pozycjonowanie nazwa miasta (np. pozycjonowanie białystok).
Nie raz już dostaliśmy takie zapytania od firm, które w swojej ofercie mają pozycjonowanie, co tylko dobitnie świadczy o tym, że pojęcia o pozycjonowaniu one nie mają żadnego, a jedynie chcą omamić klientów obietnicami bez pokrycia, ewentualnie być może po udanym wypozycjonowaniu na frazę pozycjonowanie nawiązać współpracę z prawdziwą firmą zajmującą się pozycjonowaniem i jedynie zarabiać dokładając do ostatecznych cen swoją marżę.
Jak zatem widać, wybór firmy, która zajmie się pozycjonowaniem wg. klucza – firma ma wysoką pozycją na frazę pozycjonowanie nazwa miasta, niekoniecznie może być dobrym wyborem, bo nie mamy pewności, że ta firma nie zleciła komuś innemu usługi pozycjonowania własnej strony i wcale nie mamy pewności, kto ostatecznie stronę nam będzie pozycjonować – firma A, firma B (która to pozycjonowała stronę firmy A), a może ktoś jeszcze inny kto pojęcia o pozycjonowaniu również nie ma. Ale jak widać niektóre firmy się tym nie przejmują i dodają do swojej oferty wszystkie popularne i modne usługi, nawet jeśli ich wiedza w tym temacie jest żadna. Co gorsza klienci nierzadko wybierają usługi takich firm skuszeni niskimi stałymi cenami niezależnymi zupełnie od rezultatów.
Sporo musi się jeszcze zmienić zanim klienci zrozumieją, że pozycjonowanie to niezależna usługa i że jeśli firma robi przede wszystkim strony www i gdzieś na stronie ma coś wspomniane o pozycjonowaniu i w dodatku ma niską cenę pozycjonowania, to wcale nie znaczy, że usługa będzie wykonana profesjonalnie i z korzyścią. Jeśli chodzi o pozycjonowanie zdecydowanie częściej można powiedzieć, że im niższa cena usługi, tym gorsza jej jakość, ale niestety nie wszyscy to jeszcze rozumieją i oferty 9,90 zł za pozycjonowanie jednej frazy nikogo nadal nie dziwią.